Při nákupu použitých elektrických vozů věnujte zvláštní pozornost baterii

Pokud přemýšlíte o koupi ojetého elektromobilu, měli byste se nejprve zabývat baterií a jejím výkonem. Protože je to nejdražší a nejdůležitější součást každého elektromobilu.
Baterie často vydrží déle, než říkají výrobci. Pokud je ojetý vůz zakoupen prostřednictvím prodejce, lze například pomocí stavového hlášení zkontrolovat počet nabíjení a zbývající kapacitu.
elektrické auto u čerpací stanice
Zvláště povaha a frekvence nabíjení mají velký vliv na životnost a výkon baterie. Doporučuje se nabíjet na běžné elektrické zásuvce pouze ve výjimečných případech, určitě ne pravidelně, protože výkon z obyčejné domácí zásuvky je často příliš nízký. Majitelé automobilů by si raději měli koupit do garáže nabíjecí stanici na 11 kW.
Pro rychlé nabíjení jsou připraveny i veřejné nabíječky. Starší elektromobily však nemohou využít jejich plný výkon, ale pouze do 50 kW. Ale i tehdy 15 až 20 minut nabíjení stačilo na asi 100 nových kilometrů.
Před nákupem je hlavně důležité zkontrolovat, jak lze vozidlo nabíjet. Ačkoli většina elektromobilů má baterie uzpůsobeny na 11 kilowattové nabíječky nebo dokonce 22 kilowattové nabíječky, první a druhá generace e-vozů však často má pouze 3,7 kW připojení, což znamená, že se nabije mnohem pomaleji.
dobíjení vozu
Vysoký stav naježděných kilometrů na rozdíl od klasických aut hraje pro spolehlivost elektrického pohonu jen malou roli. Samotný motor nevyžaduje žádnou údržbu. Brzdy také vydrží déle v elektrických vozech. Odlehčuje je brzdný účinek při rekuperaci. Motor přeměňuje část kinetické energie na elektrickou energii jako generátor, pokud řidič ubere plyn.
Ostatní komponenty, jako například tlumiče, jsou však vystaveny stejnému namáhání jako u běžných automobilů, takže ujeté kilometry zde zůstávají problémem. Stejně jako celkový stav vozu. Pneumatiky s e-vozem se opotřebovávají kvůli vysokému točivému momentu obvykle rychleji než u normálních vozů.

3.2
06
News Reporter