Co se dá upéct z kokosové mouky

Kokos je jeden z nejzdravějších druhů exotického ovoce, a mimo to je velice chutný, takže se stěží najde někdo, komu by nevyhovoval. Pochutnáváme si na něm každý rok na vánoce v podobě různých druhů cukroví, přidává se do mnoha cukrovinek, např. tyčinky Margot, je součástí dortů, s nimiž se denně setkáváme v cukrárnách, ale to není zrovna to nejlepší využití kokosového ořechu.

kokosové ořechy

Ideální je, pokud si na něm pochutnáme ihned po sklizni, to si však mohou dopřát pouze domorodci a tak my musíme spoléhat na jiné zdroje, např. kokos sušený (strouhaný) a kokosovou mouku.

Kde použít kokosovou mouku

Teoreticky byste z ní mohli upéct třeba chléb, ale vhodnější je pouze pro sladké pokrmy, jako jsou moučníky, zákusky a dorty. Mouka totiž není chuťově neutrální, ale budete tam vždy i po upečení zákusku vnímat jemnou kokosovou příchuť.

kokosy na palmě

Ačkoli vypadá na první pohled jako bílá mouka pšeničná, zásadní rozdíl (kromě chuti) je především v obsahu cenných živin. V pšeničné, rafinované mouky umleté z endospermu, je velmi omezené množství minerálních a stopových prvků, zatímco v té kokosové je v podstatě vše, co najdete v dužině kokosového ořechu. Tedy všechny vitamíny, minerály, složité sacharidy, proteiny a zdravé tuky v přirozeném poměru.

Kokos je někdy kritizován pro svůj obsah nasycených tuků, a v kokosové mouce jich je opravdu požehnaně, ovšem nejsou to tuky svými vlastnostmi podobné máslu nebo vepřovému bůčku, játra přeměňují nasycený kokosový tuk na energii a rozhodně nejde o nějaké nebezpečí, které vám zvedne hladinu špatného cholesterolu.

Můžete tedy bez obav zařadit kokosovou mouku do svého jídelníčku pravidelně a naopak s její pomocí postupně z kuchyně vytlačit nezdravé alternativy bílé mouky pšeničné, ječné či žitné. Kokos se může stát jedním z opěrných pilířů postupu směrem ke zdravějšímu způsobu života. 

News Reporter